איך מעצבים חדר שינה כמו בבית מלון

אז… החופש הגדול חלף עבר וגם כ-ל חופשות החגים. לפעמים נדמה שבזמנים האלה כולם נוסעים לנופש בארץ או בית מלון בחו"ל. היה נהדר וכיף, אבל מה אם היו אומרים לכם שאתם יכולים לגור בחדר שינה מפנק כמו של בית מלון? איך מעצבים חדר שינה באוירת בית מלון?

הדבר המרכזי בחדר השינה- השינה, המיטה שלנו. אנחנו מבלים כשליש (!) מחיינו בשינה, אז לא כדאי שהיא תהיה הכי איכותית שיש? קודם כל- גודל המיטה. בעוד שהמיטות הסטנדרטיות נעות בין רוחב של 160 ס"מ ל-180 ס"מ, בבתי מלון אנחנו רגילים למיטות זוגיות ענקיות ומפנקות במינימום רוחב של שני מטרים. כך לכל אחד (או גם אם אתם ישנים לבד במיטה), יש מרחב שינה עצום להתפרס ולהתרווח. שנית, המזרן. אני ממליצה לא להתפשר על איכות המזרן. מזרן טוב משמעו שינה טובה בלילה (לא בהכרח אם יש ילדים קטנים בבית 🙂 ). יש היום היצע גדול מאוד וסוגים רבים ושונים של מזרנים. אז השקיעו- לכו לחנות, שיכבו על המזרנים השונים ובידקו מה נוח לכם– קפיצים, ויסקו, לטקס, מתכוונן וכו'. כדי להשלים את המראה של מיטה מפנקת, כדאי לרכוש מיטה יציבה, "סגורה" בתחתית ורצוי שתהיה בעלת ראש מיטה מרופד המאפשר הישענות לאחור בזמן קריאה או צפיה בטלויזיה.

מיטה רחבה, מצעים רכים ווילון נשפך | צילום: יאנה דודלר

על המיטה- השקיעו ברכישת מצעים איכותיים ומפנקים, 100% כותנה או סאטן, עדיף שיהיו לבנים להשלמת התחושה המפנקת והנקייה. בנוסף, הוסיפו כמה כריות נוי איכותיות בטקסטורות ובגדלים שונים. וכמובן, כריות שינה שיהיו הכי נוחות לכם.

עיצוב חדר כמו בית מלון- מצעים וכריות נוי
כריות נוי מוסיפות לעיצוב ולאווירה | צילום: יניב כהן

ביחרו תאורה רכה בגוונים חמים של צהוב על מנת שיהיו לכם נעימים בעין ולא מסנוורים. כדאי לחשוב על כמה מוקדי תאורה- ספוטים נעימים המפוזרים בתקרה, תאורה ממוקדת מעל שידת איפור, תאורת קריאה לצד המיטה ועוד. בנוסף, כיאה לחדר בבית מלון, כדאי לחשוב מראש על הדלקה וכיבוי של המנורות הללו ללא יציאה מהמיטה.

עיצוב חדר כמו בית מלון- תאורה
תאורה לצד מיטה | צילום: יניב כהן

חדר רחצה מפנק– תכנון הדירות העכשווי מאפשר ברוב המקרים חדר רחצה פרטי להורים. תכננו לכם אמבטיה או מקלחון רחבים במיוחד, קנו ראש דוש או מוט פינוק לרחצה, השקיעו בתאורה נכונה ונעימה, ביחרו לכם מגבות איכותיות ונעימות וגם בשמו את החדר בריח נעים, בין אם יגיע מסבון ריחני או ממפיץ ריח.

חדר רחצה מפנק
חדר רחצה מפנק | צילום: יאנה דודלר

וילונות יעניקו לחדר מראה רך ונעים יותר וגם כמובן- יחשיכו את החדר בזמן שאתם רוצים להמשיך לישון אך בחוץ עדיין מואר. במקרה הזה, אני ממליצה על וילונות רצפה תקרה שיתנו לחדר מראה אפילו יותר יוקרתי וגם יוכלו לטשטש לעתים חלונות שלא נמצאים בסימטריה למיטה.

וילונות נשפכים כמו בבית מלון | צילום: יאנה דודלר

אם לא בא לכם על שטיח מקיר לקיר (לגמרי מובן!) כמו שנהוג ברוב בתי המלון, שטיח גדול או שטיחונים לצד המיטה לגמרי יעשו את העבודה. ביחרו שטיח שהוא נעים למגע הרגליים וכמובן, התאימו אותו לעיצוב הנבחר לחדר. שטיח מגדיר אזורים מצויין, לכן תוכלו להניח שטיח אחד גדול מתחת למיטה כשקצוותיו פולשים החוצה או שטיחונים קטנים משני צדי המיטה או בחזית המיטה.

שתהיה חזרה לשגרה נעימה!

מיכל מייזליש, תכנון ועיצוב פנים

מיכל מייזליש, תכנון ועיצוב פנים

היי! אני מיכל מייזליש, מעצבת פנים, הום סטייליסטית ובלוגרית. תמיד נמשכתי לסדר ואסתטיקה, ובעזרתם אני עוזרת למשפחות לתכנן ולעצב בית שכיף לקום בו בבוקר, שמתאים לצרכים האישיים והמשפחתיים שלהן ושנעים לחזור אליו בסוף יום עבודה ארוך.

רוצה לקרוא טיפים לעיצוב הבית בקלות?

רוצה להציץ על התהליכים של מאחורי הקלעים?  הצטרפי אליי כאן!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן