מה, את עושה גם תוכניות?

הרבה פעמים שואלים אותי: מה, את גם עושה תוכניות עבודה? זה לא תפקיד של אדריכל? חשבנו שעיצוב פנים זה רק רהיטים וצבע.. אז זהו, שלא. זה הרבה יותר מזה.

למעצב יש המון תחומי אחריות בפרוייקט, בין אם מדובר בשיפוץ או בדירת קבלן חדשה. אז בואו נעשה קצת סדר בדברים.


אז אחרי שהכרתי אתכם וסיפרתם לי מה בדיוק אתם אוהבים ורוצים שיהיה בבית שלכם, הדבר הראשון והבסיסי הוא סקיצות- הכנת תוכנית העמדה ראשונית של הריהוט והקירות בבית: איך אפשר למקם את האי הענק שכל כך חלמתם עליו, איפה אפשר לשלב את הכורסא הישנה של סבתא, איך תיראה המקלחת המפנקת שלכם והאם יש מקום גם לארגז החול של החתול??

ברגע שנסגרים על הסקיצה הסופית, אפשר להמשיך לתוכניות עבודה. מה זה אומר? כל ההכנות שהקבלן אמור לבצע בבית העתידי שלכם. שקעי חשמל (איך הוא יידע שחלמתם על מחמם מגבות?), הכנות לאינסטלציה (מי אמר מקלחון ע-נ-ק עם 2 ראשי דוש?), מיקום והכנות לגופי תאורה (המנורה מאחוריי חייבת לשבת בול ב45 מעלות מעליי כשאני קוראת ספר במיטה, לא?) ועוד ועוד. כל תוכנית כזאת היא עולם ומלואה וחשובה על מנת שהחלומות שלכם יתגשמו.

הקבלן מתחיל לעבוד. אפשר להמשיך הלאה. בחירת חומרי גמר לבית- ריצוף, חיפויים לחדרי רחצה, דלתות, כלים סניטריים, חיפויי קיר וכו'. האפשרויות כאן הן כמעט אינסופיות ולכן חשוב שמעצב יעזור, ימקד, יפקס ויכוון לתקציב ולסגנון שמתאים לכם.

כדי להבטיח שהתוכניות האלו וחומרי הגמר שבחרנו בקפידה יצאו מהנייר ויבוצעו בשטח, צריך לבצעפיקוח בשטח. אל דאגה, זה לא אומר שאתם צריכים לקחת חופש מהעבודה ולרדת למדי ב'. המעצב מחוייב להגיע לאתר ולוודא שהעבודות מבוצעות כראוי.

תכנון מפורט של ריהוט. כן. גם את זה עושה המעצב, לא הנגר. נגר מבצע. זה אומר תכנון של מטבח החלומות שלכם, ארוניות אמבטיה מיוחדות, ספריה מרחפת, מיטה עגולה וכל מה שעולה על רוחנו (יכול להיות גם סטדרנטי, לא חייבים להיסחף 🙂 ). הכל מפורט לפרטי פרטים כדי שהנגר (המקצועי והותיק אשר בחרתי עבורכם) יוכל לבצע בדיוק על פי התכנון.


הלבשת הבית (סטיילינג)- בתכלס, כל מה שלא קשור במישרין לקבלן- בחירת ריהוט, מנורות, וילונות, שטיחים וגם צבע, חיפויי קיר (לא חייבים רק בריקים!), וכמובן בסוף בסוף- תמונות, מראות ופיצ'פקעס.

מיכל מייזליש, תכנון ועיצוב פנים

מיכל מייזליש, תכנון ועיצוב פנים

היי! אני מיכל מייזליש, מעצבת פנים, הום סטייליסטית ובלוגרית. תמיד נמשכתי לסדר ואסתטיקה, ובעזרתם אני עוזרת למשפחות לתכנן ולעצב בית שכיף לקום בו בבוקר, שמתאים לצרכים האישיים והמשפחתיים שלהן ושנעים לחזור אליו בסוף יום עבודה ארוך.

רוצה לקרוא טיפים לעיצוב הבית בקלות?

רוצה להציץ על התהליכים של מאחורי הקלעים?  הצטרפי אליי כאן!

1 מחשבה על “מה, את עושה גם תוכניות?”

  1. שבוע מקסים,
    אנו לפני מעבר דירה לבית פרטי בכפר סבא ונשמח לעזרה בהסבת חלק מהבית ליחידת דיור נפרדת , שיפוץ המטבח והאמבטיות . אנו משפחה של הורים+3 בנים 🙂
    קבלת מפתח לבית ב 31/07/2020.
    המון תודה קרן וכל משפחת אלון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן