מיחידת דיור לסוויטת הורים מפנקת!

הפעם אכתוב פוסט מעט שונה, לא על טרנדים או טיפים או חנויות עיצוב מגניבות. אני רוצה לשתף אתכם הפעם ממש בתהליך העיצוב של חדר. ולא סתם חדר. הפעם מדובר ביחידת דיור קטנה אשר שימשה דיירת יחידה והוסבה לסוויטת הורים מפנקת. שנתחיל בסיור?

היה היה

יותר מלקחת חלל מאפס ולהפוך אותו ל-100 (דירות קבלן), אני אוהבת לקחת חלל ישן ו(לא נעים להגיד) מכוער, ולהפוך אותו לאסטתי, נעים וביתי. אז מה היה פה קודם? יחידת דיור מיושנת למדי הממוקמת בתוך דירה שמתגוררות בה ארבע נפשות, עם מטבחון ומקלחת חשוכה. הריהוט שהיה קיים כלל בסיס מיטה נמוך, ארון קטנטן ומטבחון. לא ממש מתאים לזוג הורים צעירים.

 

יחידת הדיור לפני
יחידת הדיור לפני

מעבר לניראות, היה כאן צורך להפוך את החדר לפרקטי עבור דייריו, לכן הדבר הראשון שעשינו הוא עקירת המטבח (כי כבר קיים מטבח בדירה), מה שריווח מאוד את החדר ופינה את הקיר עליו הוא היה מותקן. בנוסף, המזגן העילי עבר לקיר הנגדי.

 

סוויטה מפנקת

סוויטת הורים משודרגת
סוויטת הורים משודרגת | צילום: יאנה דודלר

השלב הבא היה העמדת הריהוט. כל חדר שינה צריך, כמובן- מיטה. במקרה הזה הוחלט להניח את המיטה במרכז החדר, עם הגב לחלונות וממול- טלוויזיה. משני צידי המיטה מוקמו שידות הלילה ומאחוריה תלינו וילון לכל אורך הקיר, שתפקידו כאן היה לרכך את החדר ולתת פרטיות אך בעיקר להסתיר את הא-סימטריה של החלונות.

במקום בו היה המטבח, מיקמנו קונסולה משודרגת מאיקאה (המשטח העליון נמכר כמדף וצירפנו אליו רגלי שולחן מבמבוק), אשר משמשת לאיחסון של פיצ'פקעס שעד אז מצאו את דרכם אל פינת האוכל. מעל הקונסולה תלינו מוט עם ווים המיועדים לתליית שרשראות, ומעליו פוסטרים שהוזמנו באתר Etsy ומוסגרו.

 

קונסולה משודרגת
קונסולה משודרגת | צילום: יאנה דודלר

הסגנון העיצובי של החדר נטה לסקנדינבי וכיאה לזה סקלת הגוונים שנבחרה לחדר הייתה לבן-שחור-עץ ונגיעות של ורוד. את הקירות צבענו בלבן שבור OW241P של טמבור שנוטה לאפרפר. את הריהוט, שרובו לבן, "שברנו" עם מדפי עץ, רגלי עץ לקונסולה וווי במבוק על הקיר. את הורדרדות הוספנו בנגיעות קטנות בתמונות, בכריות ובאקססוריז.

 

אקססוריז שמוסיפים צבע וחיים
אקססוריז שמוסיפים צבע וחיים | צילום: יאנה דודלר

 

הוספנו ארון גבוה ורחב מספיק כדי להכיל את כל תכולת הבגדים של הזוג. בקצה הארון תוכננה יחידה פתוחה לספרים ולאלבומים, שכן בשאר חדרי הבית לא נמצא להם מקום ראוי. את היחידה בחרתי לעצב בגמר של פורניר עץ בגוון חם כדי להכניס מעט חמימות ועניין לחדר. בנוסף לספרים, הוספנו ביחידה מסגרות לתמונות ועציצים שונים שנותנים רעננות ונקודות צבע נוספות בחדר. לבסוף, השלמנו את הנמכת הגבס שמעל הארון כדי שיגיע בקו אפס עם הדלתות.

 

ארון בגדים רחב עם יחידה פתוחה מעץ
ארון בגדים רחב עם יחידה פתוחה מעץ | צילום: יאנה דודלר

 

הדברים הקטנים

מעל המיטה הוחלפה המנורה הסטנדרטית במאוורר תקרה שחור עם תאורת לד. על מנת להוסיף עוד קצת רוך לחדר, פרשנו לצדי המיטה שטיחים בשחור לבן ועל המיטה סידרנו כריות רכות בצבעוניות עדינה ונעימה. הטאץ' הסופי בהחלט ניתן על ידי הכנסה של צמחיה (ממליצה בחום לכל מי שעדיין מתלבט)- בפינת החדר הונח עציץ סנסיווריה בתוך סלסלת קש, ביחידה הפתוחה ועל שידת הלילה, מיקמנו כלים שונים- שקופים, אטומים, לבנים ואפורים עם צמחים קטנטנים שונים.

 

הטאצ'ים הסופיים- טקסטיל וצמחיה
הטאצ'ים הסופיים- טקסטיל וצמחיה | צילום: יאנה דודלר

 

חדר הרחצה

אמנם לא שברנו קירות ולא החלפנו אינסטלציה, אבל בעזרת החלפת ריהוט וצבע, ובמינימום השקעה, הצלחנו לחדש ולשדרג גם את חדר הרחצה.

הריצפה הישנה כוסתה במשטח פי וי סי המדמה ריצוף של אריחים מצויירים ובצבעוניות שממשיכה את חדר השינה (לבן-אפור- שחור). הקירות נצבעו בצבע מיוחד לקרמיקה אשר עמיד לרטיבות, בגוון זהה לקירות חדר השינה. המקלחון הוחלף והוגדל מעט וארון הרחצה הישן והכהה הוחלף בארונית לבנה ורחבה מאיקאה בתוספת ארון עליון עם מראה. פשוט, קלאסי ולא יקר!

 

מקלחת הורים בהירה ומוארת
מקלחת הורים בהירה ומוארת | צילום: יאנה דודלר
לפני ואחרי - חדר השינה
לפני ואחרי – חדר השינה
לפני ואחרי- מבט מהכניסה
לפני ואחרי- מבט מהכניסה

 

לפני ואחרי- חדר הרחצה
לפני ואחרי- חדר הרחצה

לתמונות נוספות מהפרוייקט- בלחיצה ממש כאן

רשימת מכלת:

מיטה- נגר

שידות לצד מיטה, קונסולה, ארון רחצה, ווים, מנורת לילה- איקאה

פוסטרים- אטסי

וילונות- וילוניקה

ארון- ריביירה

מאוורר תקרה- אמפראל

פי וי סי- דוד ונתנאל כהן

שטיחים- גולף

אקססוריז- גלי ליבנהMonica – ממתקי בטון בעבודת יד

מיכל מייזליש, תכנון ועיצוב פנים

מיכל מייזליש, תכנון ועיצוב פנים

היי! אני מיכל מייזליש, מעצבת פנים, הום סטייליסטית ובלוגרית. תמיד נמשכתי לסדר ואסתטיקה, ובעזרתם אני עוזרת למשפחות לתכנן ולעצב בית שכיף לקום בו בבוקר, שמתאים לצרכים האישיים והמשפחתיים שלהן ושנעים לחזור אליו בסוף יום עבודה ארוך.

רוצה לקרוא טיפים לעיצוב הבית בקלות?

רוצה להציץ על התהליכים של מאחורי הקלעים?  הצטרפי אליי כאן!

6 מחשבות על “מיחידת דיור לסוויטת הורים מפנקת!”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן