22/4- יום הולדת לי ויום כדור הארץ!

לא סתם יום כדור הארץ חל בדיוק ביום ההולדת שלי. מי שמכיר אותי יודע שאני פריקית בכל מה שקשור למיחזור ואיכות הסביבה. אצלנו בבית יש ממש משטר (תשאלו את בעלי 😉 ) של הפרדת פסולת ל-70 פחים שונים, אבל כמובן שתמיד יש מקום לשיפור. זה לא מתנגש עם עיצוב פנים, אתם שואלים? אז נכון, בעבודה שלי בתור מעצבת פנים יש המון קנייה של רהיטים וחומרים חדשים והמון עבודות של חידוש ושיפוץ של דירות (לאו דווקא במצב מחפיר..). אבל בכל זאת יש מקום לחשוב על הסביבה ועל הכדור שלנו גם כשמעצבים את הבית. אני לא מדברת על בנייה של בתי בוץ, אלא על שילוב של המחשבה הזו של קיימות ממש אצלכם בבית או בדירה.

אזור מיחזור

כמו שכתבתי, אצלנו בבית יש משטר של ממש (שמונהג על ידי) להפרדה של הפסולת הביתית. בתכנון חלוקת הבית ממש בהתחלה כדאי לחשוב על אזור בו אפשר לשלב פחים או שקי מיחזור המיועדים לפסולת השונה (נייר, זכוכית, קרטון, בקבוקי פלסטיק, אריזות). אם אתם ממחזרים, אתם בטח יודעים שהפסולת הזאת תופסת לא מעט נפח, לכן רצוי להקצות לה מקום מרווח ונוח יחסית. רעיונות למקומות האלה: בארונות המטבח, בחדר השירות, במרפסת או בגינה, בנישות לא מנוצלות וכו'. מעבר לניראות של איחסון המיחזור, שימו לב גם למיקום של האזור הזה בבית: האם צריך להיות קרוב למטבח? לכניסה? לחדר העבודה? איפה מצטברת כל פסולת? מה שנוח לכם. אצלנו בבית האזור הזה מוסתר בחדר השירות ומאורגן כשקים על מתלה, כשמצטברת המון פסולת מנתקים מהמתלה וזורקים לפח המתאים. מאוד נוח!

מיכלי מיחזור של איקאה
מיכלי מיחזור של איקאה

 

חידוש רהיטים

כשמגיעים אליי לקוחות חדשים, אחת השאלות הראשונות שעולה היא- אילו רהיטים אתם משאירים ואילו קונים חדשים? זהו מידע מאוד חשוב מפני שלפעמים יש לנו רהיט שנשמר במשך דורות ועבר איתנו או במשפחה שלו ולכן נקשרנו אליו. רהיטים ישנים מעניקים אופי מיוחד לחלל, הופכים אותו למעניין ושוברים את הבנאליות והמוכר. אפשר להשאיר אותו בעיצובו הקודם האותנטי ולחדש אותו באמצעות תיקונים קלים, שיוף ולכה או לשדרג אותו בעזרת צבע בוהק וידיות חדשות. בכל מקרה, התהליך פשוט יחסית, זול יותר מאשר רכישת רהיט חדש וגם- שמרתם על הסביבה וחסכתם בעוד רהיט אחד בבית שיוצר במיוחד עבורכם.

שולחן וכסאות שעברו חידוש קל ושולבו בבית החדש
שולחן וכסאות שעברו חידוש קל ושולבו בבית החדש

 

רהיטים יד שניה

אם כבר דיברנו על חידוש רהיטים ישנים שנמצאים ברשותכם, אז נמשיך באותו עניין. אנחנו חיים בעידן שהכל מהיר, מתחלף ואינסטנט, עידן בו מחליפים כל דבר כמעט מבלי לחשוב פעמיים- טלפונים, מכוניות, מחשבים, בגדים וגם ריהוט. לעיתים מדובר בצרכים המשתנים ולא בדחף להחליף עיצוב. למשל, ריהוט לחדר ילדים יתאים לכמה שנים בודדות מבחינת התאמתו לגיל וגם מבחינת הבלאי (פינות היצירה סובלות במיוחד 😉 ), וממש חבל להשקיע שם בריהוט יקר. לא תאמינו אילו מציאות אפשר למצוא באתרים כמו יד2 או פשפשוק. לפעמים מדובר ברהיטים ממש חדשים שמסיבה כזו או אחרת כבר אין בהם צורך, ולפעמים מדובר בריהוט וינטאג' או עתיקות שדורשים שיפוץ קל (ראו פסקה קודמת). גם חיסכון בכסף וגם חיסכון לפחי הזבל 🙂

חדרי ילדים- חבל להשקיע בריהוט יקר שיוחלף בעוד שנים בודדות | צילום: יניב כהן
חדרי ילדים- חבל להשקיע בריהוט יקר שיוחלף בעוד שנים בודדות | צילום: יניב כהן

 

שימוש בחומרים טבעיים

דרך נוספת לשמור ולהתחשב בסביבה שלנו היא בעצם גם הכי פשוטה- שימוש בחומרים טבעיים שמתכלים ושלא עוברים עיבוד כמו אבן, עץ, בדים אורגניים, קש ושעם. בטח ובטח הוספת עציצים וצמחים שירעננו את החלל ויוסיפו קצת חמצן לחלל. שימוש בחומרים כאלו בסביבה בה אנחנו חיים- הבית שלנו- משרה רוגע, רכות וחמימות לחלל. בנוסף, כשאנחנו משתמשים בחומרים טבעיים, אנחנו הופכים את הסביבה הביתית שלנו להיות יותר בריאה ופחות תעשייתית ומלאכותית.

שימוש בחומרים טבעיים | צילום: יניב כהן
שימוש בחומרים טבעיים | צילום: יניב כהן

 

מאווררי תקרה

בואו נודה על האמת- אי אפשר לחיות במדינה שלנו בלי מזגן. החום והלחות שמכים בנו מיד עם תחילתו של הקיץ, לא עוזבים למספר לא מבוטל של חודשים. כל דירה חדשה שנבנית מיד מצטיידת במזגן מרכזי כלשהו. התקנה של מאוורר תקרה בחלל יכולה לצמצם משמעותית את צריכת האנרגיה של המזגנים ובהתאם גם את חשבון החשמל שלכם. בנוסף, הפעלה של מאוורר אינה כרוכה בפליטה של חומרים מזהמים לאויר. מבחינה עיצובית, היום קיים מגוון רחב מאוד של מאווררים מעוצבים בכל מיני גוונים וגמרים והם לגמרי יכולים לשמש כאלמנט עיצובי ומרשים בחלל. ובכלל לא התחלנו לדבר על הרוח הנעימה שהם מפיצים ועל אוורור והסירקולציה של האוויר בחדר.

בריזה טבעית בחדר השינה | צילום: יאנה דודלר
בריזה טבעית בחדר השינה | צילום: יאנה דודלר

 

אם עזרתי ולו במעט לשנות הרגל או עיצוב קטן בבית- עשיתי את שלי. איך אתם חושבים על הסביבה כשאתם מעצבים את הבית שלכם? אשמח לשמוע 🙂

ו.. יום כדור הארץ שמח!

 

מיכל מייזליש, תכנון ועיצוב פנים

מיכל מייזליש, תכנון ועיצוב פנים

היי! אני מיכל מייזליש, מעצבת פנים, הום סטייליסטית ובלוגרית. תמיד נמשכתי לסדר ואסתטיקה, ובעזרתם אני עוזרת למשפחות לתכנן ולעצב בית שכיף לקום בו בבוקר, שמתאים לצרכים האישיים והמשפחתיים שלהן ושנעים לחזור אליו בסוף יום עבודה ארוך.

רוצה לקרוא טיפים לעיצוב הבית בקלות?

רוצה להציץ על התהליכים של מאחורי הקלעים?  הצטרפי אליי כאן!

14 מחשבות על “22/4- יום הולדת לי ויום כדור הארץ!”

  1. מהמם! אני בעיקר חושבת על איכות הסביבה כשאני הולכת לסופר אבל נתת לי כמה טיפים טובים שאשתמש בהם במעבר דירה הקרוב 🙂 תודה!

    1. קודם כל, רעיון מעולה וכל הכבוד על היוזמה. כשצובעים ריהוט שמיועד לילדים כדאי לשים לב לסוג הצבע. אני ממליצה על צבע פוליאור על בסיס מים של טמבור (גם ידידותי לסביבה). מבחינת העיצוב, כדאי לשים לב לגוונים שבחרת לחדר ולידיות שיכולות לשנות את הרהיט לסגנון אחר לגמרי ולהקפיץ אותו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן