איך לשדרג דירת המחיר למשתכן?

קניתם דירה בפרויקט המחיר למשתכן ואתם רוצים לדעת איך לתכנן אותה מההתחלה באפקטיביות ובתקציב המתאים לכם?

פרוייקטים של "המחיר למשתכן" הפכו ליותר ויותר נפוצים בארץ והמטרה שלהם היא בגדול לעזור לתושבים הזכאים לכך, בדרך כלל משפחות צעירות, להשגת דירה משלהם במחיר מופחת ומפוקח. לרוב, יהיו אלה דירות סטנדרטיות עם תכנון גנרי שלאו דווקא יתאימו לכל משפחה, ולא יהיה באפשרותכם לשנות תכנון זה. אבל לא באתי לבאס! בואו נראה איך בכל זאת אפשר להפוך דירה כזאת לממלכה משלכם.

בחירות בחירות בחירות

בשונה מדירות קבלן בפרוייקטים "רגילים", במחיר למשתכן תוכלו להגיע לפגישה אחת בלבד של בחירות חומרי הגמר לדירתכם במשרדי הקבלן. שם תצטרכו לבחור את הריצוף לכל הבית, ריצוף וחיפוי לחדרי הרחצה, ארונות רחצה, חזיתות המטבח , שיש וכיור למטבח, דלתות פנים וברזים לחדרי הרחצה והמטבח. את חומרי הגמר האלה ניתן לבחור מספק הקבלן בלבד ולא מספק פרטי או חיצוני. בדרך כלל, המבחר של כל אלה יהיה מאוד בסיסי ומצומצם ולכן העצה שלי היא לבחור חומרים כמה שיותר ניטרליים כדי שיהוו "קנבס" נקי יחסית, לא מחייבים ושישתלבו עם כל עיצוב שתבחרו בעתיד.

בחירות מצומצמות לדירת המחיר למשתכן

זיכויים

כמו בדירות קבלן בפרוייקטים "רגילים", גם כאן תוכלו להחליט אם אתם רוצים לוותר על המוצר הסטנדרטי של הקבלן ולבצעו בהמשך בעצמכם. למעשה, ישנם שני מקומות בלבד בהם תוכלו לקבל זיכוי:

  1. ארונות רחצה: בדרך כלל, הארונות שתקבלו יהיו באיכות נמוכה ומעוצבים באופן בסיסי למדי. הזיכוי יכלול את ארון הרחצה הכולל משטח עליון אינטגרלי וברז. מה אפשר לעשות במקום הארון הסטנדרטי? ראו פירוט המשך 🙂
  2. מטבח: גם כאן, המטבח כנראה יהיה מאוד סטנדרטי, עם ארונות פתיחה בעיקר ומגירות צרות יחסית. אם תוותרו על המטבח, תוכלו בהמשך לתכנן אותו במדוייק עבור הצרכים שלכם (ראו פירוט בסעיף הבא). כאן הזיכוי יכלול את ארונות המטבח והידיות, שיש למטבח, חיפוי, כיור וברז.

שימו לב שאם בחרתם לוותר גם על ארונות הרחצה וגם על המטבח, עבור קבלת טופס 4 לדירה תצטרכו להשאיר לפחות כיור וברז אחד בדירה. המלצתי היא להשאיר כיור וברז בשירותי האורחים אם קיימים בדירה או באחד מחדרי הרחצה ולמקם שם כיור בלבד, ללא ארון. כך בהמשך תוכלו להחליף אותם בארון מותאם אישית.

מטבח סטנדרטי בדירת המחיר למשתכן לפני שידרוג

מטבח

את ניראות המטבח אמנם תוכלו לבחור (חזיתות, ידיות שיש וחיפוי), אך על תכנון הארונות לא ניתן לשלוט, ולכן יש שתי אופציות. האחת, לוותר על המטבח הסטנדרטי ולתכנן בעזרת מעצבת, נגר או חברת מטבחים או מטבח החלומות שלכם שמתאים בדיוק לכם. האופציה השנייה- להישאר עם המטבח הסטנדרטי ובהמשך לשדרג אותו בעזרת החלפת חזיתות ו/או ידיות, הוספת אי, החלפת חיפוי ושיש והוספת ארונות נוספים. ההמלצה שלי היא לוותר על המטבח לגמרי ובהמשך לתכנן מטבח שמתאים בדיוק הצרכים שלכם, מטבח פונקציונלי עם מגירות רחבות, משטחי עבודה רחבים ומקומות איחסון רבים. כך גם לא תצטרכו להתחייב לסוג השיש, הכיור, הברז והחיפוי למטבח שהקבלן מספק לכם.

החלפת חזיתות והוספת ארונות מטבח ב"המחיר למשתכן" | צילום: יאנה דודלר
החלפת חזיתות והוספת ארונות מטבח ב"המחיר למשתכן" | צילום: יאנה דודלר

תכנון החלל

כמו שכתבתי, תכנון הדירה הוא מאוד גנרי ולאו דווקא יתאים לכם בדיוק. בשלב שלפני בניית הדירה, לא ניתן לבצע שינויים במיקום הקירות, בנק' החשמל או בנק' האינסטלציה. אז מה כן אפשר לעשות? לאחר קבלת המפתח ולפני שתעברו לגור בדירה, תוכלו לתכנן אותה בהתאמה אישית עבורכם ולבצע את כל השינויים הנדרשים- ויתור על חדר, הקטנת חדר, הוספת נק' חשמל ותאורה, שינוי מיקום הקירות וכו'. אחד השינויים הנפוצים הם הוספת נק' תאורה, התקנת אסלה תלויה במקום אסלת מונובלוק, ויתור על שירותי אורחים/חדר שירות, החלפת אמבטיה במקלחת וכמובן- תכנון מטבח בהתאמה אישית.

החלפת אסלת מונובלוק בתלויה | צילום: יאנה דודלר
החלפת אסלת מונובלוק בתלויה | צילום: יאנה דודלר

חדרי רחצה

אם פעלתם לפי העצות הראשונות שלי, אז חדרי הרחצה שלכם הם ניטרליים ויכולים "לקבל" כל עיצוב שתחפצו בו. למשל, אם בחרתם חיפויים לבנים ורצפה אפורה, ארון הרחצה יכול להיות מודרני/כפרי/נורדי, בצבעוניות עזה או מתונה, עם ידיות או ללא. שידרוג נוסף שאתם יכולים לבצע בחדרי הרחצה הוא שימוש בצבע. לרוב, הקבלן לא יבצע חיפוי עד התקרה ודווקא כאן זה יכול להוות יתרון עבורכם. צביעת החלק הנותר בין החיפוי לתקרה או ציפוי שלו בטפט יכול להקפיץ לגמרי את מראה החדר. עוד אלמנטים שיכולים לעזור לעצב את החדר: מתלי מגבות/נייר טואלט יפים, שטיחון אמבט, כלים יפים לסבון ומברשות שיניים, תמונות ואקססוריז קלילים.

ארון רחצה צבעוני ואקססוריז בחדר הרחצה | צילום: יאנה דודלר
צבע מקפיץ בשירותי אורחים | צילום: יאנה דודלר
צבע מקפיץ בשירותי אורחים | צילום: יאנה דודלר

חדרי השינה

  • השידרוג אולי הכי נפוץ לחדרי השינה הוא התקנת פרקט. הסיבה לכך היא עלותו הלא גדולה במיוחד לעומת האפקט שהוא עושה. פרקט "מחמם" ברגע את החדר ונותן מראה ביתי יותר לכל חלל.
  • גם שימוש בצבע, בין אם צביעת קירות שלמים או חלקים מהם/פינות/צביעה דקורטיבית, יכול לשנות לגמרי את מראה החדר ולתת נקודת עניין וגם אופי המותאם לזה שיגור בו.
  • וילונות ושטיחים: וילונות הם הטאץ' הסופי שמחמם את החדר, מסתיר את מסגרות החלונות (הלא חינניות בדרך כלל) וגם כמובן, מסנן אור ושכנים 🙂 שטיחים מוסיפים טקסטורה, רוך ועניין לחלל, בין אם בחדר ילדים, עבודה או חדר שינה.
התקנת פרקט ושימוש בצבע | צילום: יאנה דודלר
התקנת פרקט ושימוש בצבע | צילום: יאנה דודלר

לסיכום, עם קצת מעוף ותכנון מקדים נכון, גם דירה שמתחילה מבסיס מאוד מאוד בסיסי וניטרלי יכולה להפוך לבית החלומות שמתאים בדיוק עבורכם.

לתמונות ורעיונות נוספים לאיך לשדרג דירת המחיר למשתכן, היכנסו לאלבום התמונות המלא כאן.

מיכל מייזליש, תכנון ועיצוב פנים

מיכל מייזליש, תכנון ועיצוב פנים

היי! אני מיכל מייזליש, מעצבת פנים, הום סטייליסטית ובלוגרית. תמיד נמשכתי לסדר ואסתטיקה, ובעזרתם אני עוזרת למשפחות לתכנן ולעצב בית שכיף לקום בו בבוקר, שמתאים לצרכים האישיים והמשפחתיים שלהן ושנעים לחזור אליו בסוף יום עבודה ארוך.

רוצה לקרוא טיפים לעיצוב הבית בקלות?

רוצה להציץ על התהליכים של מאחורי הקלעים?  הצטרפי אליי כאן!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן