איך כדאי לסדר את הבית לקראת פסח?

אנחנו כבר באפריל! חודש שבו אפשר להתחיל להרגיש קצת אביב ונעים, חודש של חג הפסח, חודש של התחדשות וריענון. הפעם החלטתי לכתוב לכם פוסט מעט שונה, פוסט אורח שיוכל לעזור לכם בסידור הבית לקראת פסח ולכבוד כך פגשתי את רננה גולדנברג מ"להתארגן מחדש", מומחית בסדר ואירגון בבית וגם בראש ובגוף (תמשיכו לקרוא ותבינו 🙂 ) וגם הטבה רק בשבילכם בסוף הפוסט!

 

ספרי לנו קצת עלייך

אני רננה, בת 41, גרושה ואמא למתבגר בן 13 ונסיכה מנצנצת בת 10. עד לפני ארבע שנים תל אביבית הארד קור, שם נולדתי ושם ילדיי נולדו. בארבע השנים האחרונות גרה בשכונת אם המושבות בפתח תקווה.

רננה גולדנברג
רננה גולדנברג

 

איך הגעת לעסוק בסידור בתים?

העיסוק בארגון וסידור בתים החל עוד מהבית. אני זוכרת את עצמי מסדרת כל פעם מחדש את חדר הכביסה בבית הוריי. בכל זאת, 7 נפשות עם רוב גברי וספורטאים שמחליפים 4 תלבושות ביום. התחביב הלך והתעצם עם השנים ובתקופה קשה בחיי החלטתי שאני צריכה למצוא את עצמי ולעסוק במה שאני אוהבת- לארגן מחדש. לשמחתי, אני לא רק מסדרת ארונות. מגיעים אליי אנשים עם סיפורי חיים מעניינים, מרגשים ועצובים. אני מוצאת את עצמי בסיטואציות אישיות ומרגשות ויודעת שהכל מתחיל בראש, והבלאגן הפנימי מתבטא בבלאגן שאנו יוצרים סביבנו.

רננה גולדנברג- לפני ואחרי הסידור
רננה גולדנברג- לפני ואחרי הסידור

 

מה הגישה שלך לסידור הבית?

ה"אני מאמין" שלי הוא הקול (והכל) בראש אך לגמרי מתחיל או מגיע מבחוץ. הגישה שלי היא שצריך לפרק את הבלאגן לגורמים ולהתחיל להתיר את הקשר והערמות, כך נעבור תהליך עמוק ואמיתי של שחרור חיצוני ונקיון הקול ההוא בראש. העומס שיעלם מהעיניים יגרום לראש להיות פנוי לטפל בנו. בתהליך אנו נפטרים מחפצים רבים שמשחררים אצלנו זכרונות, תחושות והקשרים, גם קשרים רגשיים רבים. כשהכל מסודר בתבניות, המוח שלנו זוכר ובכך פעולת הנגישות היא פשוטה וקלה.

העומס שיעלם מהעיניים יגרום לראש להיות פנוי
העומס שיעלם מהעיניים יגרום לראש להיות פנוי

 

האם יש קשר לדעתך בין עיצוב פנים לבית מסודר?

בית מסודר יאפשר לנו לעצב אותו נוח יותר, נעים ומזמין. פחות עמוס, בעיקר רגשי, והרבה יותר שקט ורגוע. כשיש מקום אפשר וצריך להניח חפץ נוי, תמונה מיוחדת, מארז נרות ריחניים כדי שיפיצו את המראה של הבית וידגישו אוירה חיובית.

כשיש מקום אפשר להניח חפץ נוי
כשיש מקום אפשר להניח חפץ נוי

 

מהו "טיפ הזהב" שלך?

טיפ הזהב שלי הוא – אל תדחו למחרכך, הוא תמיד בורח לנו. לא להתעצל וכן להחזיר למקום. אם לא בסוף כל יום אז אחת ליומיים. שבריר השנייה הזה של "רק להניח פה ואח"כ אחזיר", צריך לעצור לרגע ולחזור אחורה. וגם, שתפו את הילדים בדרך משחק והנאה. החדירו בהם את הארגון והסדר. זה כלל חשוב להצלחה בחיים.

אל תדחו למחרכך
אל תדחו למחרכך

 

מהו הטיפ שלך לקראת סידור הבית לפסח?

תתחילו מוקדם ככל שניתן והקציבו זמן לכל אזור, לא לסדר את כל הבית ביום אחד. עשו זאת רק אם יש לכם אנרגיה לכך. הוציאו מדף, מיינו, אווררו והחזירו למקום. כך לא תעמיסו עליכם אבק ורגשות. יותר פשוט להתעסק בחלקים הקטנים עד להשלמת הסדר המלא. שלב אחר שלב, לאט לאט, מדף מדף. כשעושים זאת בשלבים, אנחנו לא מוצאים את עצמנו בפרידה מהחפצים.

 

התחברתם? רוצים להתחיל לסדר ולא יודעים איך להתחיל? דברו עם רננה! עכשיו במיוחד לקראת פסח היא מציעה הנחה בלעדית לקוראי הבלוג- 10% הנחה לפגישת ייעוץ לסידור הבית עם רננה- "להתארגן מחדש".

יאללה. הלכתי לסדר!

 

מיכל מייזליש, תכנון ועיצוב פנים

מיכל מייזליש, תכנון ועיצוב פנים

היי! אני מיכל מייזליש, מעצבת פנים, הום סטייליסטית ובלוגרית. תמיד נמשכתי לסדר ואסתטיקה, ובעזרתם אני עוזרת למשפחות לתכנן ולעצב בית שכיף לקום בו בבוקר, שמתאים לצרכים האישיים והמשפחתיים שלהן ושנעים לחזור אליו בסוף יום עבודה ארוך.

רוצה לקרוא טיפים לעיצוב הבית בקלות?

רוצה להציץ על התהליכים של מאחורי הקלעים?  הצטרפי אליי כאן!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן